Krajina klidu pro Vaše děti
Zaměstnanecká MŠ Krajského úřadu MSK

Školka v přírodě 2019

Penzion Tabačka

Už v pondělí 3. června se vydáme společně s Krajánky na školku v přírodě do prostředí malebných Beskyd, kde budeme v okolí Velkých Karlovic a Soláně hledat skřítkovský poklad. Tak nám držte palce, aby nám počasí přálo a abychom si všichni společně užili týdenního dobrodružství.

Pro všechny maminky, tatínky, ale také Krajánky, kteří s námi nejedou, budeme mít každodenní nálož fotek a povídání, jak se máme fajn!:)

• Pondělí 3. června 11:39

Šťastně jsme dorazili na místo! Už jsme ubytovaní v penzionu Tabačka, stihli jsme si na hřišti zahrát hry a už jsme i po obědě. Teď nás čeká odpolední odpočinek po obědě, ať dáme odpočinout napapaným bříškům a pak vyrazíme na pěší výlet k jezírku. Počasí přeje, máme tady pořádné horko. Zdravíme z Beskyd všechny maminky a tatínky!!! Pac a pusu, vaši Krajánci.

• Pondělí 3. června 18:30

První den byl zkrátka skvělý! Po odpoledním odpočinku, který byl opravdu vydatný (děti vytuhly všechny do jednoho na dvě hodiny:-D), jsme vyrazili k místnímu jezírku, které je vzdálené od našeho penzionku necelé dva kilometry. Krajánci byli šikovní a celou cestu pěkně šlapali do kopečka. Po cestě jsme viděli vodníka u řeky, kravičky pasoucí se na louce, stopu obra a spoustu ryb a pulců v jezeře. U jezírka jsme si udělali krátkou přestávku na pití a malé občerstvení. Po cestě zpátky jsme hledali v lese skřítkovský poklad! Opravdu každý Krajánek si svůj poklad našel a pyšně si jej donesl v batůžku. Z lopuchu jsme si po cestě vyrobili skřítkovské čepice, čímž jsme se stali opravdoví skřítci z Velkých Karlovic. Po výletě vyhládlí Krajánci spořádali celý talíř špaget a pan provozní nestačil přidávat:) Po večeři si každý Krajánek namaloval do svého zážitkového deníčku, co se mu za dnešní den nejvíce líbilo, a teď už si společně hrajeme a čekáme na pošťáka Pata, až nám přiveze pohledy a dopisy od maminek a tatínků.

Zítra nás čeká největší výlet této školky v přírodě, a to na Soláň.  Tak nám držte palce, abychom to hravě zvládli. Pac a pusu, všichni Krajánci zdraví domů!

P.S. – Fotky hledejte v galerii, kde je můžeme zabezpečit  heslem.

• Úterý 4. června 16:00

Dnešní den pro nás hned ráno začal velkým překvapením. I když nám včerejší předpověď  slibovala krásný a slunečný celý den, ráno bylo všechno jinak. Předpověď počasí ukazovala slunečné ráno a dopoledne, ale upršené a bouřlivé odpoledne. Rychle jsme tedy museli poupravit plány pro dnešní den a hned po snídani jsme se vydali na výlet na Soláň. Všechny děti byly naprosto fantastické, skvěle nám to šlapalo a za doprovodu písniček a básniček, abychom přivolali skřítky, jsme po dvou hodinách dorazili ke zvoničce na Soláni. Na Čartáku jsme si pak dali svačinku a zaslouženou přestávku. Abychom stihli dojít ještě před deštěm, museli jsme pak vyrazit brzy zpět. Za hodinku jsme dorazili zpět na penzion. Děti dnes zvládly ujít celých 8 km!!!  To je úžasný výkon! Unavení, ale štastní, jsme si dali oběd a pak jsme se všichni zachumlali do pelíšků, kde jsme spokojeně pochrupávali za zvuků deště a bouřky.

Po odpoledním odpočinku a svačince trávíme volný čas ve společenské místnosti, kde si hrajeme nebo malujeme, stříháme a lepíme do svých zážitkových deníčků. Pokud nám to dnes ještě počasí dovolí, vydáme se společně za nedalekými medvědy… Uvidíme, kolik se nás vrátí zpátky:)))….

Těšíme se na večeři a pohledy od pošťáka Pata.  Pac a pusu, vaši Krajánci

• Úterý večer

Jak to bylo s medvědem…

Na výpravu vyrazila početná skupina v počtu plném po odpolední bouřce. Povinná výbava – pláštěnka a gumáky. Entusiasmus po prvovýstupu narušila závora s cedulí – soukromý pozemek. I když nás od medvěda dělilo doslova pouze pár metrů, museli jsme se otočit a sejít zpět k penzionku, odkud jsme měli v plánu najít novou cestičku. Protože se již začalo pomaloučku smrákat, u penzionku jsme se rozdělili na dvě skupiny. Ta početnější se vydala na sprchovací tour a druhá v počtu SEDM STATEČNÝCH se vydala s panem učitelem Péťou a paní učitelkou Kamilkou na průzkum nové cesty. Cesta byla strmá a bahnitá, ale všichni ji zvládli s úsměvem na rtech. Nahoře na hoře pak všichni postupně pokořili medvěda. Třikrát hurá!!!

Pak už následovalo jen sprchování, zakutání se do pelíšků a pohádka před spaním.

• Středa 5. června 14:45

Středeční ráno bylo ospalé. Probudili jsme se do slunečného horského dne. Po snídani jsme se vydali společně do lesa postavit beskydským skřítečkům domečky. Všichni Krajánci si pomáhali, stavěli ve skupinkách krásné stavby. Potom měli skřítkovský úkol, posbírat co nejvíce šišek, které si v pátek odvezeme do školky na náš senzomotorický chodníček na zahradě. Pobyt v lese jsme zakončili soutěží o nanuk, Krajánci trefovali šiškami strom. Všichni si nakonec vysoutěžili nanuk, až budeme na výletě ve Velkých Karlovicích. Zbytek dopoledne jsme strávili na zahradě penzionu, kde jsme si kreslili, hráli si s bublifuky, zpívali za doprovodu ukulele atd. Na oběd jsme si pak všichni pochutnali na výborných, nadýchaných borůvkových knedlících. Mňam! Po obědě jsme se společně uložili do pelíšků, abychom si odpočinuli před odpoledním programem.

Bohužel nevyzpytatelné horské počasí nám i dnes zkomplikovalo plány, a tak po odpoledním odpočinku a svačince si s paní učitelkou Verunkou a Jiřinkou hrajeme v herničce, doplňujeme si zážitkové deníčky a paní učitelka Kamilka s panem učitelem Péťou nám chystají velké překvapení na podvečer. Snad nám bude počasí už více přát.

Pac a pusu z Tabačky posílají všichni Krajánci.

• Středa večer

Počasí se nakonec umoudřilo až po večeři. Nezaváhali jsme, sbalili batůžky a pláštěnky a vyrazili jsme na šipkovanou. Naši skřítci nám nachystali fáborky a šipky po cestě vedoucí krásnou beskydskou krajinou. U některých fáborků jsme našli dokonce dopisy od skřítků s úkoly. Krajánci měli zazpívat písničku o ovečkách, přejít po kládě, předvést medvěda a nakonec najít skřítkovský poklad, který se ukrýval ve staré vykotlané lípě. Krajánci získali krásné skřítkovské odznáčky. Na posledním stanovišti u lípy nás skřítkové překvapili, protože nám zanechali vzkaz, na kterém stálo, že pro nás mají ještě jedno překvapení, které se ukrývá v lese, ve kterém Krajánci ráno stavěli domečky pro skřítky. Urazili jsme tedy další kus cesty, než jsme dorazili do již setmělého lesa. Ještě, že nám ty maminky zabalily baterky! Tam nás čekala stezka odvahy! Každý Krajánek musel sám projít lesem k jednomu ze skřítkovských domečků, kde se ukrýval další poklad, který byl poděkováním skřítků za postavené domečky. Každý Krajánek získal malou chobotničku! To bylo dobrodružství! Naše večerní dobrodružství nás nakonec stálo 4 km!!! Maminky a tatínkové, máte prostě skvělé děti!

Každý z Krajánků po takovém večeru usnul jako miminko! Pac a pusu, Vaši Krajánci

• Čtvrtek 6. června 20:00

Čtvrtý den jsme měli vysloveně za odměnu. Počasí se konečně umoudřilo a celý den bylo krásně, teplo a svítilo sluníčko. Ráno po snídani jsme si udělali odpočinkové dopoledne, aby si tady taky děti stihli pohrát venku u chaty. Malovali jsme křídami na zem, hráli na honěnou, stavěli ze šišek obrázky, hráli si v písku atd. Děti si konečně taky to “nicnedělání” pořádně užili!:) Na jedenáct hodin jsme měli domluvenou prohlídku u místního řezbáře. Děti si mohly vyzkoušet, jak se pracuje s dlátkem, prohlédly si ochočené slepičky a nakonec dostaly velké překvapení. Pan řezbář dětem vyrobil píšťalky a srdíčka. Tyto dárečky dostali děti u pasování na turisty. Protože kolik toho děti za celý pobyt ušli, to jsme opravdu nečekali.:) (a to zdaleka ještě nebyl konec) Pak už  nás čekal špenát s výpečky na oběd, na kterém si děti  pochutnali. Pan domácí nám tady na Tabačce opravdu výborně vaří! Po obídku šup do pelíšku na odpočinek!

Po odpoledním odpočinku konečně přišel na řadu tak dlouho slibovaný výlet do Velkých Karlovic na nanuk! Když Krajánci slyšeli kouzelné slovo “nanuk”, vystřelili z postýlek jako šipky a za pět minut už byli nastoupení před Tabačkou.:)  Vyrazili opět na cestu přes les, kolem medvědů, které dva dny zpátky objevilo našich sedm statečných Krajánků a pokračovali dál do Velkých Karlovic. Po cestě jsme se občerstvili a u rozcestníku děti dostaly tabulky s přírodninami, které měly za úkol najít. Za odměnu sbírali nálepky. Ve Velkých Karlovicích na nás čekalo osvěžení – dlouho očekávaný nanuk. Všichni byli spokojení. Pak jsme vyrazili už kratší cestou zpátky na penzionek. I když se nám tomu ani věřit nechtělo, tak dnešní výlet měl opět neuvěřitelných 7 km!!! Závěrečná túra jak má být!:) A protože Krajánci jsou neunavitelní, trávíme podvečer venku před chatou, kde čekáme na pošťáka Pata a pan učitel Péťa mezitím rozdělává oheň, abychom si alespoň na chvíli mohli zazpívat u táboráku, než se vydáme do sprch a do pelíšků. Zkrátka si ten poslední večer užíváme!